Anasayfa
Hakkımızda
Danışmanlıklarımız
Bireysel Danışmanlıklarımız
Kurumsal Danışmanlıklarımız
Eğitimlerimiz
Bireysel Eğitimlerimiz
Kurumsal Eğitimlerimiz
İletişim
Mail
:
Şifre
:
Giriş Yap
|
Şifremi Unuttum
|
Üye Ol
Bütün insanlar üç sınıfa ayrılmıştır: Hareket ettirilemeyenler, hareket ettirilebilenler ve hareket edenler.
Seçiniz
Merak Ettiklerinizde
Psiko Keyf | Psiko Bilgite
Köşe Yazılarında
Haberlerde
Psiko Faydande
Psikolojik Sorunlarda
Ara
İçinizdeki Çocuğu Uyandırın / Psikolojik Sorunlar
İnsanlarla ilişkilerimizde daha açık ve rahat olmayı öğrenmek için, İstanbul'da iki gün sürecek bir çalışma sunuluyor. Bugün ve yarın düzenlenecek Gestalt Yaratıcılık Semineri'ni, iki çok yönlü eğitim görmüş dansçı-psikolog yönetiyor. Müzik, tiyatro, sinema-TV, psikoloji ve eğitim bilimleri eğitimi görmüş Marik Khpazin ile psikoloji, sosyoloji ve antropoloji eğitimi almış, ABD, Avrupa ve Japonya'da büyük dans grupları ile çalışmış, koregraf, dansçı Arye Burstyn. İki gün sürecek olan çalışmada Kontakt Emprovizasyon (KE) tekniği kullanılacak. Kontakt Emprovizasyon bir tür dans, daha doğrusu bir varoluş biçimi. ABD ve Avrupa'da son 25 yıl boyunca geleneksel dans formatından ayrılmış. Bir akım olmakla beraber sadece bir dans değil. Bir anlamda varoluş, sorumluluk ve güçler arasında kendini gösterebilme sanatını kazandırıyor. Gündelik yaşamımızda, başkalarıyla beraberken ve/veya yalnızken en çok ihtiyaç duyduğumuz becerilere sahip olma sanatını kazandırıyor: Çevremizde olan biteni anlama, bağlarını okuma, hassasiyet gösterme, bağlama karşı açıklık ve farkındalık, doğru yorum yapabilme ve yapılması gerekeni yapabilmek için güç sahibi olmak. Konuyla ilgili Gestalt Terapisi eğitimi almış iki dansçı-psikologla İstanbul'daki iki günlük çalışmayı konuştuk.
Marık Khazin
Tiyatrocu ve ressam. Kültürel çatışmalar ve geleneksel yapılara yaratıcı yaklaşımlar getirme, grup süreçlerini sanat ve yaratıcılık yoluyla zenginleştirme uzmanlık alanları arasında yer alıyor. Odessa'da müzik ve sanat lisansı, Tel-Aviv Üniversitesi'nde tiyatro yüksek lisansından sonra Isragic ve Gestalt Enstitüsü'nde Gestalt Terapisi eğitimi aldı. Yoga, meditasyon, Şai-Chai, Ei-Ki-Do ve diğer Uzakdoğu savaş sanatları ilgi alanları arasında. Halen Moskova Üniversitesi'nde psikoloji doktorasına devam ediyor. Bireysel ve grup terapisi alanlarında Gestalt ve ??Yaratıcı Spontanlık'' yöntemleri kullanarak süpervizyon veriyor. Ayrıca sevgi, yakınlık, vücut farkındalığı, para, sponsorluk, yaratıcılık ve kontak biçimleri gibi konular üzerinde çalışıyor.
Türkiye'de ilk kez yapılacak bu çalışmayı, Kontakt Emprovizasyon'u (KE) nasıl tanımlıyorsunuz? Bu çalışmanın amacı ne?
Bu çalışmanın amacı kendimizle ve başkalarıyla ilişki pratiğimizdeki yaratıcı yaklaşım uygulamalarını oyuncu bir ortamda, deneyimsel olarak keşfetmek olacak. Başka bir deyişle, çeşitli sanat tarzlarından entegre edilmiş yaklaşımlar kullanacağız (oyunlar, top oynama, çizim yapma, parmak boyama, hareket vs. gibi). Bu kurslar bir yandan kişisel büyüme için gerekli olan tehditkar olmayan, güvenli işgörü geliştirici bir ortam sağlarken, bir yandan da terapi ve yaratıcı pratikler arasında köprü kurar.
Katılanların bu çalışma sonucu yaşamları nasıl değişecek?
Katılanların kendilerini algılamaları ve yaşamlarındaki ilişkileri hakkındaki algıları kadar iş ve kişisel hayatlarındaki çatışma durumlarına karşı yaklaşımları daha esnek, spontan ve kolay bir hale dönüşecek. Kesin olan şu; katılımcılar bakış açılarına dair özel bir derinlik kazanacak ve insanlarla iletişimlerinde daha yaratıcı, başarılı ve ilginç olabilecekler.
Siz yaratıcılığı nasıl tarif ediyorsunuz?
Bana göre yaratıcılık her bir bireyin içinde bulunan ilahi bir güçtür. Yaratıcılık bizim içimizdeki çocukta ??yerleşmiştir''. Bu alandaki 20 yılı aşkın zengin deneyimime dayanarak söyleyebilirim ki, bu tarz ifade edici ve yaratıcı terapi yaklaşımı, herbir katılımcının içindeki çocuğu uyandırır, besler ve mucizevi sonuçlar doğurur.
Arye Burstyn
Dansçı, koreogreaf, dans ve hareket öğretmeni. Uzakdoğu hareket ve savunma sanatları üzerinde çalışmış. Son yıllarda iletişim alanında İsrail, ABD, Avrupa ve Japonya'da gruplarla çalışıyor. Tel-Aviv Üniversitesi'nde sosyoloji, antropoloji ve psikoloji eğitimi aldı. Daha sonra Masachussetts Smiş College'de dans alanında yüksek lisansını tamamladı ve Clevaland Gestalt Enstitüsü'nde Gestalt Terapisi eğitimi aldı. Halen bu enstitüde ders veriyor. Oyuncu, dansçı, organizasyon danışmanları ve terapistlere yönelik kişisel ve profesyonel gelişim süreçleri üzerine çeşitli eğitim programları düzenliyor. Ayrıca Tel-Aviv Ha'Kibutzin Öğretmen okulunda ders veriyor.
KE nedir?
KE karşılıklı iletişimi şakacı, oyuncu, yaratıcı ve sözel olmayan şekilde geliştiren dialogvari - iki taraflı bir dans formudur. KE Avrupa ve Amerika'da son 25 yıl boyunca geleneksel dans formundan ayrılmış bir akım olmakla beraber sadece bir dans değildir. Bir anlamda varoluş, sorumluluk ve güçler arenasında kendini gösterebilme sanatını kazandırır. KE gündelik yaşamımızda, başkalarıyla beraberken ve/veya yalnızken en çok ihtiyaç duyduğumuz beceriler çevremizde olan biteni anlama, bağlamı okuma, hassasiyet gösterme, bağlama karşı açıklık ve farkındalık, doğru yorum yapabilme ve yapılması gerekeni yapabilmek için güç sahibi olmaktır. Bu dans formu, gerek profesyonel gerekse gündelik yaşama kolaylıkla adapte edilebilir bir yöntem. Aynı zamanda güçlü metaforların ortaya çıkmasına izin veriyor.
Bu çalışmaya katılacaklar öğrendiklerini daha sonra nasıl uygulayacaklar?
Vücudum daha hassas, esnek ve yumuşak hale geliyor ve KE pratiği yaptıkça bu daha kolaylaşıyor. Katılımcılar da bu yumuşaklığı, dinleme becerisini kullanmayı ve bazen yaşamlarındaki inatçılığı - mesela iş hayatındaki pazarlıklarda ya da yatakta eşleri ile, hatta daha kötüsü, patronları ya da kendi çocuklarıyla olan inatçılıklarını bırakmayı isteyebilirler.
Bu çalışmanın yaşla veya meslekle ilgisi var mı?
Kronolojik yaş en az önemli olandır. Önemli olan katılımcıların, içlerindeki o her zaman genç ve poposunu oynatmaya, oyun oynamaya ve eğlenmeye istekli olan ??çocuk''larını getirmeleridir. Gene de sınır koymak gerekirse 16-66 yaş arası diyebiliriz.
Etnik ve kültürel farklılıklar bu çalışmayı etkiler mi?
Deneyimlerime dayanarak rahatlıkla hayır diyorum. Ben Japonya, ABD, İsrail ve Mısır gibi değişik kültürlerde atölye çalışmaları yapıyorum. Bir sorunla karşılaşmadım.
Tarık SİPAHİ
Okunma Sayısı:
0
/ Yorum Sayısı:
0
Bu yazıya daha önce yorum yapılmamış ?
Yorum
Yorum yapabilmek için lütfen üye girişi yapınız!
Üye olmak için tıklayınız...
Buluşun Öncüleri
Psiko - Sağlık
İlişki Problemleri
Merak Ettikleriniz
Psiko Kefy
Sosyal Fobi
Kadın - Erkek
Başarı Hikayeleri
Seçkin Öyküler
Kişisel Gelişim
Depresyon
Sağlık Psikolojisi
Psikolojik Sorunlar
Okul Problemleri
Business Psikoloji
Kaliteli Sözler
Bilişsel Terapi
Tebessüm
Psiko - Siyaset
Panik Atak
Diger Fobiler
Psiko - Eğitim
Paradokslar
Gestalt Terapi
Neuro Psikoloji
İlginç Bilgiler
Psiko - Spor
Psiko - Aile
Hiper Aktivite
Hazır Cevaplar
Psiko - Analiz
Davranışsal Terapi
Psiko - Kitaplık
Obsesif - Kompulsif
Psiko - Çocuk
Kilo Sorunlari
Psiko - Kitap
Psikoloji Nedir?
Çocuk Psikolojisi
Dikkat Eksikligi
Psikoloji Tarihi
Kognetif Terapi
Psiko - Dinamik
Psikoterapi Nedir?
Bagimlilik Problemleri
Konusma Bozuklugu
Psikiyatri İlaçları
Sinema Terapisi
Duygusal Zeka
Psiko Biyografi
Ergen Psikolojisi
Kompleksler
Psikoloji Ekolleri
Psikolojinin Alt Dalları
Psikoloji Etiği
IQ
Araştırma Yöntemleri
Savunma Mekanizması
Psiko - Drama
Ruhsal Zeka
Andropoz Psikolojisi
Asabiyet
Beden Dili
Bilinçaltı
Değişim
Diksiyon
Empati
İkna
İletişim
İnsan Tanıma
Karar Vermek
Korku
Menopoz Psikolojisi
Mutluluk
Özgüven
Sabır
Stres
Şiddet
© donusumkonagi.net Psikoloji Portalı
Tüm Hakları Saklıdır - Dönüşüm Konağı Psikoloji Enstitüsü - Kullanım Sözleşmesi